Aktuality

Proč stále nemáme prodáno?

  • Prvním důvodem je nedostatečně účinný marketing a slabá publicita, takže se o nemovitosti nedozví maximum vhodných kupců. V současné době má každý makléř připravenou adekvátní kombinaci inzertních zdrojů dle typu nemovitosti. Příkladem může být třeba rodinný dům v rekreační oblasti, který se inzeruje jako rodinný dům a také jako chalupa. Zmiňovat, že kvalitní fotografie nemovitosti jsou již dnes standardem, je asi zbytečné, přesto se najdou nemovitosti, které prostě fotogenické nejsou. Makléř si i s tímto omezením umí poradit, doplní půdorysy, vizualizace.
  • Dalším důvodem je stav nemovitosti a dojem, jakým na zájemce působí. Většina kupujících umí dohledat nemovitost ve veřejně dostupném katastru nemovitostí, jakoukoliv právní vadu, či omezení je třeba zohlednit již v inzerci a projeví se také na ceně. Jsou případy, kdy teprve s nalezením kupce, hledá makléř vhodný postup prodeje. Jiné požadavky může mít financující banka, jinak může vypadat kupní smlouva při prodeji z vlastních zdrojů kupujícího. Prodávajícím makléř často radí nemovitost vyklidit, vymalovat, opravit drobné nedostatky, které případné zájemce mohou odradit a vylekat.
  • A konečně posledním důvodem je cena… často nejsilnější důvod, který brání prodeji. Když si ověříme, že první dva body nejsou překážkou, odpovědí na otázku proč není prodáno, je zkrátka cena. Nová nemovitost na trhu může zaujmout kupující, kteří mají silný důvod nemovitost koupit ze zvláštních důvodů jako je třeba byt v sousedství rodičů apod. a jsou za ni ochotni zaplatit možná i vyšší cenu, avšak nemovitost, která je v inzerci několik měsíců již novinkou není. Je třeba s prodávající stranou znovu prověřit nastavení ceny.

Každý makléř má k dispozici sledovanost inzerce, měl by prodávající stranu pravidelně informovat a prodej nemovitosti včetně dalších kroků konzultovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

zavolat